Regulamin

  

 Oświęcimska Liga Bowlingowa 

Regulamin ligi 

1. ORGANIZATOR 
– Kula Hula Kręgielnia, 

2. MIEJSCE ROZGRYWEK: 
– Rozgrywki będą się odbywać w Kręgielni Kula Hula ul. Zaborska 74, 32-600 Oświęcim 

3. CZAS TRWANIA LIGII 
– Szacunkowy czas trwania ligi : październik – kwiecień 
– Szacunkowy czas trwania meczu około 1,5 godz. 

4. KOSZT UCZESTNICTWA: 
– Wpisowe: 300 zł od drużyny . 
– Opłata za tor : 40 zł / godzina 

W trakcie rozgrywania meczów ligowych oraz podczas treningów drużyn (opłata za tor po cenach preferencyjnych) nie obowiązują bonusy udzielane przez kręgielnię przewidziane dla graczy komercyjnych.

5. ZGŁOSZENIA: 
– Zgłoszenie drużyny do rozgrywek ligi OLB przyjmowane jest tylko w formie pisemnej. Podstawowym warunkiem umożliwiającym przystąpienie do rozgrywek jest: 
– Przesłanie Karty Zgłoszeniowej (załącznik nr 1) na adres: kregielnia@kulahula.pl lub dostarczenie do Kręgielni Kula Hula ul. Zaborska 74, 32-600 Oświęcim 
– Opłacenie uczestnictwa w OLB przed przystąpieniem do pierwszej kolejki rozgrywek. 

6. SYSTEM ROZGRYWEK: 
– Formuła Ligi: 
– I runda – sezon zasadniczy – dwie rundy meczów  „każdy z każdym”

– II runda play – off – dwa mecze między zainteresowanymi (mecz-rewanż) 

– najlepsze 4 drużyny ligi rozgrywają półfinały wg formuły 1 z 4, 2 z 3
– mecz finałowy: pomiędzy zwycięskimi drużynami z półfinałów
– mecz o 3 miejsce: pomiędzy przegranymi z półfinałów
– drużyny z miejsc 5 – 7 sezonu zasadniczego rozgrywają mecz o miejsca w dodatkowym turnieju

– Podstawowym dniem rozgrywek jest poniedziałek i wtorek (godziny do ustalenia pomiędzy drużynami i organizatorem)
– W meczu udział bierze 3 lub 4 graczy (liczy się wynik 3 zawodników z największą ilością punktów)
– Mecz pomiędzy drużynami polega na rozegraniu pełnej kolejki (10 rund) przez 3 lub 4 zawodników drużyny i porównaniu sumy punktów drużyny (3 najlepsze wyniki) z sumą punktów drużyny przeciwnej
– Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 2 punkty, za remis 1 punkt, przegrana 0 punktów
– Po rozegraniu pełnej kolejki następuje zamiana torów i rozgrywany jest tzw. rewanż wg tych samych zasad
– Przed każdą kolejką rozgrywek włączona zostaje 10‐minutowa rozgrzewka. 
– Zawodnik, który rozpoczął grę nie może być zastąpiony przez innego zawodnika z drużyny w trakcie tej gry. 
– Przypadku równej ilości punktów na końcu sezonu zasadniczego, wyższe miejsce zajmuje drużyna, która uzyskała więcej tzw. małych punktów w sezonie. 
– Dopuszcza się grę własnymi kulami, jednak Organizator za ich ewentualne uszkodzenia nie ponosi odpowiedzialności. 

7. PUNKTACJA MECZU 
– O końcowym wyniku meczu decyduje większa suma punktów drużynowych: Za wygranie meczu drużyna otrzymuje 2 punkty meczowe, za remis obie drużyny otrzymują po jednym punkcie. Maksymalna ilość punktów możliwa do zdobycia 4 (2 punkty mecz+ 2 punkty rewanż) 

8. UCZESTNICY – DRUŻYNY: 
– W skład drużyny wchodzi 3 do 7 zawodników ( zespól powinien liczyć minimum 3 zawodników – oficjalnie zgłoszonych na liście) 
– Zawodnik może reprezentować w lidze OLB w danej edycji tylko jedną drużynę. 
– Do reprezentowania drużyny uprawniony jest jedynie Kapitan lub w przypadku jego nieobecności upoważniony zawodnik drużyny

9. WALKOWER
 Drużyna przegrywa mecz walkowerem gdy:
– nie pojawi się na meczu bez wcześniejszego uprzedzenia kapitana drużyny przeciwnej oraz organizatorów
– stawi się w niekompletnym składzie – mniej niż 3 zawodników

Drużyna wygrywająca mecz walkowerem rozgrywa w tym dniu dwa mecze solo, tzw. mecze o punkty.

10. KARY 
– drużyna która oddała mecz walkowerem otrzymuje 0 punktów. 
– drużyna która wygrała mecz walkowerem otrzymuje 4 punkty. 

11. PRZEKŁADANIE MECZÓW: 
– W wyjątkowej sytuacji drużyna ma prawo do przełożenia meczu, po wcześniejszym powiadomieniu kapitana drużyny przeciwnej i organizatorów. 
– W powyższej sytuacji drużyny ustalają termin rozegrania zaległego meczu (do 14 dni po pierwotnym terminie meczu) 
– Zobowiązaniem kapitana drużyny, która przekłada mecz jest dokonanie rezerwacji torów na kręgielni oraz powiadomienie o tym kapitana drużyny przeciwnej oraz organizatorów. 

12. NAGRODY: 
1. Drużyny, które zajmą 3 pierwsze miejsca otrzymują nagrody rzeczowe: 
− 1 miejsce – puchar i voucher o wartości 500 zł 
− 2 miejsce – puchar i voucher o wartości 300 zł 
− 3 miejsce – puchar i voucher o wartości 200 zł 

Przewidziana jest równiez nagroda dla gracza z największą ilościa strike’ów.
W przypadku takich samych wyników, rozegrany będzie mecz o tytuł, w którym decydować będzie ilość zdobytych punktów podczas 1 gry (10 rund).

13. ZMIANY REGULAMINU: 
– Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie, jak również – w razie potrzeby – dokonywania jego interpretacji. Decyzje organizatorów są ostateczne. 

14. INNE: 
– Bieżące wyniki umieszczane są na tablicy ogłoszeń w OLB oraz www.facebook.com/kulahula.oswiecim
– Organizatorzy prowadzą tabelę ligową, w której zapisywane są wszystkie wyniki, zgodnie z opracowanym harmonogramem rozgrywek 
– Każdej z drużyn zakłada się tzw. KARTĘ DRUŻYNY w której dodatkowo zapisuje się postępy drużyny w meczach logowych 
– Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w lidze pod warunkiem pisemnej zgody rodzica/ opiekuna. Formularz dostępny jest u obsługi kręgielni. 
– Uczestnictwo w lidze jest równoznaczne ze zgodą na podanie imienia i nazwiska uczestnika w prowadzonych tabelach, statystykach które umieszczane są na stronie www oraz facebook kula Hula Oświęcim oraz podmiotów współpracujących z kręgielnią. 
– Uczestnicy wyrażają zgodę na publikowanie swojego wizerunku na stronach internetowych organizatora, w mediach społecznościowych powiązanych z organizatorem, oraz w mediach współpracujących z organizatorem. 
– Uczestnictwo w lidze jest równoznaczne z akceptacją regulaminu. 

Niniejszy regulamin omówiony został z wszystkimi drużynami na spotkaniu organizacyjnym, następstwie czego zostały wprowadzone zmiany wg sugestii uczestników, będące zgodne z regulaminem kręgielni Kula Hula oraz zaakceptowane przez organizatorów OLB.

 

REGULAMIN KRĘGIELNI

 

Niniejszy regulamin określa zasady wstępu oraz przebywania na terenie kręgielni Kula Hula    w Oświęcimiu (ul. Zaborska 74).

 

  1. Każdy klient zobowiązany jest zapoznać się z regulaminem obiektu przed wejściem na jego teren. Wstęp na teren lokalu oznacza automatycznie bezwzględną akceptację owego regulaminu oraz podporządkowanie się wymogom niniejszego regulaminu.
  2. Osoby chcące skorzystać z usług oferowanych w obiekcie zobowiązane są do uiszczenia opłaty za te usługi zgodnie z aktualnym cennikiem.
  3. Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy regulaminu oraz instrukcji , lub niestosujące się do zaleceń obsługi obiektu lub służb porządkowych mogą być usuwane z terenu obiektu.
  4. W przypadku wystąpienia nieszczęśliwego wypadku lub doznania jakiegokolwiek uszczerbku na zdrowiu, właściciel obiektu lub ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania osobom pod wpływem alkoholu lub innych środków psychoaktywnych.
  5. Teren kręgielni Kula Hula jest monitorowany w sposób ciągły, a nagrania z kamer mogą być podstawą do pociągnięcia do odpowiedzialności w stosunku do użytkowników, którzy nie stosują się do regulaminu, instrukcji. Kula Hula gwarantuje, iż monitoring prowadzony jest w sposób, który nie narusza dóbr osobistych oraz godności użytkowników.
  6. Lokal jest miejscem publicznym, w którym wykonuje się zdjęcia. Fotorelacje z imprez udostępniane są na ogólnodostępnym portalu społecznościowym, a także na stronie internetowej kręgielni, w niektórych przypadkach na stronach internetowych współorganizatorów imprez.
  7. Zakłada się, że osoby przebywające na terenie lokalu wyrażają zgodę na udostępnienie swojego wizerunku zapisanego na fotografiach wykonanych w tym lokalu i na terenie obiektu.
  8. Osoby nie wyrażające zgody winne są poinformować o tym fakcie obsługę kręgielni przed lub w trakcie wykonywania takich zdjęć.
  9. Osobom niepełnoletnim oraz nietrzeźwym alkoholu nie sprzedajemy
  10. Na teren lokalu zabrania się wnoszenia własnych napojów oraz produktów zakupionych poza kręgielnią.
  11. W przypadku wniesienia własnego alkoholu, prowiantu obsługa ma prawo zażądać od gości tzw. opłaty korkowej w wysokości min. 100 zł za każdy wniesiony prowiant, alkohol.
  12. Każdorazowy przypadek naruszenia przez klienta porządku publicznego, postanowień regulaminu oraz zaleceń obsługi obiektu lub służb porządkowych może skutkować niezwłocznym usunięciem klienta z lokalu, bez prawa zwrotu kosztów poniesionych podczas użytkowania atrakcji lokalu, a wobec osoby rażąco naruszającej postanowienia regulaminu może zostać ustanowiony całkowity zakaz wstępu do lokalu.
  13. Obsługa może odmówić wstępu do lokalu, oraz przebywania w nim osobom:
    1. Które znajdują się pod wpływem alkoholu, środków odurzających lub innych podobnie działających środków,
    2. Które spożywały na terenie lokalu, produkty zakupione poza klubem,
    3. Które posiadają broń lub inne przedmioty mogące stanowić zagrożenie, w tym m.in. butelki, puszki, wyroby pirotechniczne, materiały niebezpieczne , napoje alkoholowe, środki odurzające lub psychotropowe,
    4. Którzy zachowują się agresywnie, prowokacyjnie, albo w inny sposób stwarzający zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku w lokalu,
    5. Głoszącym i prezentującym hasła, symbole, treści obsceniczne, wulgarne , obraźliwe , rasistowskie,
    6. Niszczącym wyposażenie kręgielni.
  14. Zmiany w godzinach zamknięcia lokalu zmieniane są przez menagera lokalu lub osoby zastępującej menagera.
  15. Spóźnienie się danej rezerwacji:

W przypadku, kiedy dana rezerwacja:

  1. Spóźni się, bez wcześniejszego poinformowania (np. telefonicznie) pracownika obsługi, pracownik kręgielni zobowiązany jest po upływie 10 min. ANULOWAĆ daną rezerwacje i oddaj wolne miejsce pierwszemu chętnemu klientowi,
  2. Spóźni się, po wcześniejszym poinformowaniu obsługi lokalu, pracownik zobligowany jest odjąć „czas spóźnienia” od rezerwowanego czasu, pobierając 100% kwotę za daną rezerwację.
  3. Nie pojawienie się rezerwacji:
    1. Po wcześniejszym poinformowaniu obsługi (co najmniej dzień wcześniej) nie będzie niosło za sobą żadnych konsekwencji.
    2. Bez wcześniejszego poinformowania obsługi o tym fakcie, pracownik obiektu zobowiązany jest wpisać daną rezerwację (nazwisko, nr telefonu) na tzw. czarną listę. Skutkować to będzie tym, że przy składaniu kolejnej rezerwacji, klient ten opłacić będzie musiał zaliczkę w wysokości 50% całej rezerwacji do 3 dni przed terminem rezerwacji u obsługi kręgielni Kula Hula. W przypadku kiedy dana zaliczka nie zostanie wpłacona na czas, rezerwacja ta zostaje anulowana.
  4. Rezerwacje:
    1. Rezerwacje (na kręgle, bilarda, loże, stolik) dokonać można drogą telefoniczną pod numerem telefonu: 797-685-022 lub bezpośrednio w kręgielni u obsługi lokalu.
    2. Rezerwując tor, stół bilardowy lub lożę, stolik, osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do podania prawdziwego nazwiska i numeru telefonu.
    3. Dokonując rezerwacji, osoba wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych wewnątrz firmy,
    4. Rezerwacje loży, stolików (dotyczy piątku i soboty) – 30 zł / os. (płatne gotówką) –cała kwota do wykorzystania na barze w formie vouchera,
    5. W dniu rezerwacji nie dopuszcza się jakichkolwiek zmian odnośnie rezerwacji (np. pomniejszenie lub powiększenie rezerwacji, przykładowo kręgli bądź stolika, loży)
  5. Zasady korzystania z kręgli:
    1. Przy korzystaniu z torów należy bezwzględnie stosować się do poleceń i informacji udzielanych przez pracowników kręgielni,
    2. Wszystkie problemy techniczne związane z funkcjonowaniem obiektu należy niezwłocznie zgłosić obsłudze lokalu ,
    3. W strefie rozbiegu może przebywać TYLKO jeden gracz,
    4. W trakcie gry obowiązuje całkowity nakaz noszenia obuwia bowlingowego (warunkowo dopuszcza się granie we własnych butach, w przypadku gdy brakuje odpowiedniego rozmiaru buta),
    5. Warunkiem jest posiadanie obuwia z białą podeszwą,
    6. Kule podnosimy ostrożnie,
    7. Noszenie podczas gry okularów, biżuterii na dłoniach jest niebezpieczne oraz odbywa się na własne ryzyko użytkownika.
  6. Na terenie kręgielni zabrania się:
    1. Wchodzenia do miejsc przeznaczonych wyłącznie dla obsługi,
    2. Wchodzenia na elementy konstrukcyjne,
    3. Dotykania i manipulowania urządzeniami elektrycznymi,
    4. Wchodzenia na tory w miejscach do tego nie przystosowanych,
    5. Spożywania napojów i posiłków w strefie rzutu,
    6. Biegania i ślizgania się (szczególnie w strefie rzutu),
    7. Niszczenia wyposażenia oraz urządzeń,
    8. Wnoszenia na teren kręgielni własnych napojów i żywności,
    9. Nie obyczajowego zachowania bądź zachowania uznanego społecznie za nieprzyzwoite lub obraźliwe,
    10. Przebywania w lokalu w tzw. „barwach klubowych”,
    11. Głoszenia haseł z tzw. przyśpiewek kibicowskich.
  7. Dzieci do lat 10 mogą przebywać w lokalu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej, która odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone przez te osoby.
  8. Grupy zorganizowane, złożone z dzieci poniżej 10 roku życia muszą mieć co najmniej jednego opiekuna na 15 uczestników, odpowiedzialnego za swoich podopiecznych przez cały czas przebywania na terenie kręgielni.
  9. Opiekun grupy po wejściu na teren kręgielni zobowiązany jest skontaktować się z obsługą celem ustalenia zasad korzystania z urządzeń kręgielni.
  10. Osoby o niestabilnym stanie zdrowia powinny korzystać z kręgielni oraz urządzeń ze szczególną ostrożnością (lub po skonsultowaniu się ze swoim lekarzem). Za negatywne skutki zdrowotne Kula Hula nie ponosi odpowiedzialności.
  11. Wszelkie skaleczenia, urazy, pogorszenie samopoczucia należy niezwłocznie zgłaszać najbliższemu pracownikowi kręgielni.
  12. W przypadku wystąpienia awarii maszyny obowiązuje bezwzględny zakaz wykonywania rzutów.
  13. Każdy gracz zobowiązany jest do dobrania odpowiedniej kuli do rozmiarów dłoni.
  14. W przypadku, kiedy Klient zwymiotuje na terenie lokalu, zobowiązany jest poinformować o tym fakcie pracownika obsługi. W takiej sytuacji Klient lub osoba z nim przebywająca: Zobowiązana jest posprzątać dane miejsce lub zapłacić za koszt sprzątania (przez pracownika obiektu) – 50 zł.
  15. Zasady korzystania ze stołów bilardowych:
    1. Obowiązuje bezwzględny zakaz stawiania napojów, popielniczek i jedzenia na stołach bilardowych. Koszty ewentualnego prania stołu ponosi klient. Zakaz dotyczy również siadania i stawania na krawędziach i powierzchni stołów,
    2. Za zniszczenia materialne z winy klienta kręgielnia nie odpowiada, koszty napraw wszystkich zniszczeń pokrywa klient:
      • Złamanie kija bilardowego – 100 zł,
      • Zgubienie bili – 20 zł,
      • Zniszczenie sukna – 1000 zł,
      • Zabrudzenie sukna – 100 zł,
      • Zniszczenie lub uszkodzenie lampy wiszącej – 300 zł.
    3. Za zniszczenia sprzętów bilardowych należących do klientów, lokal nie odpowiada.
  16. Za zniszczenia, zagubienie elementów wyposażenia obiektu obowiązuje odpłatność w wysokości 100% wartości wyposażenia.
  17. Klient przebywający w lokalu ponosi odpowiedzialność za swoją własność (elementy odzieży, torebki, etc.) i zobligowany jest do zachowania uwagi względem tych rzeczy. W przypadku przedmiotów o dużej wartości materialnej, Klient zobligowany jest do skorzystania z szafek zamykanych na klucz (dostępnych w lokalu). W przypadku, kiedy wszystkie szafki są zajęte należy oddać wartościowe przedmioty obsłudze Kręgielni na czas przebywania klienta w lokalu.
  18. Kręgielnia nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy zgubione, skradzione lub pozostawione na terenie lokalu, które nie zostały oddane do depozytu.
  19. Rzeczy pozostawione na terenie obiektu, a znalezione przez personel kręgielni odebrać można u obsługi lokalu.
  20. Kula Hula nie odpowiada za wypadki spowodowane nieprzestrzeganiem regulaminu obiektu, instrukcji oraz poleceń obsługi.
  21. Reklamacje rozpatrywane są po pisemnym zgłoszeniu u managera kręgielni Kula Hula w Oświęcimiu. Wszelakie reklamacje rozpatrywane są w terminie do 10 dni roboczych.

Niniejszy Regulamin może ulec zmianie.